Jak pić więcej wody każdego dnia?


Codzienne spożywanie, określonej ilości wody ma ogromny wpływ na zdrowie i poprawne funkcjonowanie organizmu. Według wszelkich zaleceń, każda dorosła osoba powinna spożywać około 8 szklanek wody dziennie, o czym poczytać można w jednym z wcześniej publikowanych wpisów. W praktyce jednak, wiele osób ma problemy ze spożyciem zalecanej ilości wody.

Do głównych powodów niewystarczającego spożycia wody zaliczyć należy przede wszystkim brak czasu oraz niechęć do smaku wody.

Na szczęście istnieje kilka łatwych sposobów, dzięki którym można zwiększyć dzienną ilość spożywanej wody.

Popraw smak wody

Dla wielu osób, naturalny smak wody nie jest atrakcyjny. Wiele osób jest nim również znudzone. Bez wątpienia jest to dość silna bariera, ograniczająca dzienną ilość spożycia. W takiej sytuacji dobrze jest wykorzystać owoce, warzywa, a nawet niektóre zioła w celu poprawy smaku spożywanej wody.

dodatkiAby woda smakowała lepiej, można dodać do niej np.

  • Plastry ogórka
  • Cytrynę
  • Miętę
  • Odrobinę jagód
  • Plastry pomarańczy
  • Imbir
  • Plastry ananasa
  • Bazylię
  • Arbuza
  • Truskawki
  • Limonkę
  • Winogrona

Bardzo często wystarczy dodać niewielką ilość jednego z wymienionych wyżej dodatków aby znacznie poprawić smak wody. Dodatki można dodać zarówno do wody w dzbanku, którą spożywamy w domu jak również do butelki, którą zabierzemy ze sobą np. do pracy.

Ładna butelka

woda-opakowanieNie da się ukryć, iż opakowanie zachęca do spożycia umieszczonego w nim produktu. Dlaczego zatem nie wykorzystać tej reguły w celu zwiększenia ilości spożywanej wody…?

Atrakcyjna butelka, ładnie wyglądająca butelka z wodą, postawiona na biurku, nie tylko stanowić będzie element dekoracyjny ale również będzie zachęcać do wypicia kolejnego łyka. Na rynku dostępna jest cała masa bardzo atrakcyjnych butelek do wody, wykonanych z takich materiałów jak stal nierdzewna czy szkło.

Warto dodać, iż metoda ta może być też skuteczną zachętą do picia wody wśród dzieci.

Pij wodę podczas przerwy

Warto wyrobić w sobie nawyk spożywania wody podczas, krótkich przerw. Idealnie nadają się do tego przerwy reklamowe w telewizji, przerwy na kawę (woda po wypitej filiżance kawy to bardzo dobry zwyczaj).

Nic nie stoi na przeszkodzie aby traktować przerwę na szklankę wody, jako zdrowszą formę przerwy na papierosa.

Wykorzystaj technologię

Postęp i rozwój technologii ułatwia codzienne życie. Również jeżeli chodzi o kwestie zdrowotne. Warto skorzystać z różnego rodzaju zegarków fitness czy aplikacji mobilnych, które pomagają zarówno pozostać aktywnym fizycznie jak również utrzymać zdrową dietę (w tym również w spożywaniu odpowiedniej ilości wody każdego dnia).

Wypracuj nawyki

Dzień wypełniony jest wszelkiego rodzaju rutynowymi czynnościami. Śniadanie, dojazd do pracy czy pierwsza kawa to codzienność zdecydowanej większości z nas. Ponieważ czynności te są już utrwalone w codziennej rutynie, jest to idealna okazja aby spożywać więcej wody.

Warto wprowadzić w nawyk nalanie pierwszej szklanki wody, zaraz po przebudzeniu. Nie zależnie czy wypijemy ją odrazu czy ciągu całego poranka. Wodę warto zabrać ze sobą również do samochodu lub autobus podczas podczas porannej drogi do pracy.

Pij więcej podczas posiłków

obiad

Najlepszym rozwiązaniem jest spożycie szklanki wody przed każdym posiłkiem. Zwyczaj ten jest pomocny zarówno dla większego spożycia wody, ale także może pomóc w procesie odchudzania. Warto zwrócić również uwagę, iż wypełniając żołądek wodą, w konsekwencji spożywamy mniejsze porcje pokarmów.

Szklanka wody z lodem do obiadu to zdecydowanie lepszy i zdrowszy wybór niż wszelkiego rodzaju słodkie soki czy napoje gazowane. Przyzwyczajenie do picia wody podczas wszystkich posiłków może pomóc osiągnąć wymaganą dzienną ilość jej spożycia.

Woda gazowana

Woda gazowana (nazywana też wodą sodową) pozwala nawodnić organizm w takim samym stopniu jak czysta woda. Jednak posiada ona ten dodatkowy element i walor smakowy, który jest niezwykle istotny dla wielu osób. Picie wody gazowanej może być szczególnie dobrym rozwiązaniem dla osób gustujących w innych, słodkich napojach (również gazowanych).

Rozcieńcz sok

Dla osób szczególnie lubiących wszelkiego rodzaju soki owocowe, przestawienie się na spożywanie większej ilości wody może być trudne. Warto w takiej sytuacji zastosować metodę małych kroków, rozcieńczając ulubiony sok z wodą lub lodem. Pozwoli to z jednej strony utrzymać walory smakowe, z drugiej zaś zwiększyć ilość spożywanej wody.

Warto zauważyć, iż rozcieńczenie soków z niektórych owoców pozwala zmniejszyć ich intensywność, poprawiając ich smak.

Domowe filtry wody

Jakość wody pochodzącej z kranu może czasem zniechęcać nas do codziennego jej picia. Bardzo często w wodzie znajdują się zanieczyszczenia, niekorzystnie wpływające na smak i zapach wody. Zanieczyszczenia te mogą być również szkodliwe dla zdrowia. Instalując domowy system uzdatniania wody, w znacznym stopniu poprawiamy jakość wody, dzięki czemu można w pełni cieszyć się korzyściami jej spożywania.

Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami. Z przyjemnością odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące systemów filtracji wody dla domu i przemysłu.


Zobacz więcej

17 lipca 2019
Jak usunąć chlor z wody?

Wiele osób zastanawia się czy woda, która płynie z kranu nadaje się do spożycia bez przegotowania. Jest to trudne pytanie, zwłaszcza w dobie wszechobecnej chemizacji.

18 czerwca 2019
Korzyści picia 8 szklanek wody dziennie

Wypicie jednej lub dwóch szklanek wody dziennie często sprawia wrażenie, że nawadniamy organizm wystarczająco. W rzeczywistości jednak pijemy zdecydowanie za mało wody.

21 maja 2019
Woda mineralna z butelki - czy naprawdę warto…?

Rynek związany ze sprzedażą wody butelkowanej rośnie bardzo dynamicznie. W samym roku 2018, na całym świecie ponad 600 milionów gospodarstw domowych regularnie korzystało z wody butelkowanej.


Most Lublin

Systemy uzdatniania wody - rozwiązania dla firm i klientów indywidualnych.

  • Adres: 20-469 Lublin, ul. Budowlana 30
  • Tel: 081 44 67 035    Fax: 081 44 14 667
  • Mail: most@most.lublin.pl